sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Kvällsritt i snön!

Hej allihopa! Hoppas att ni har haft en riktigt god jul, med fina julklappar, mumsigt julgodis och helt enkelt haft det jättehärligt tillsammans med familj/vänner. Det har i alla fall jag haft! Och vet ni vad? Julafton blev helt perfekt när det började snöa på kvällen! Årets första snö kom på julafton (i alla fall härnere). Kunde det bli mer stämningsfullt? Dagen efter (= igår) åt vi lite överbliven julmat, tog det lugnt och pysslade med våra saker, och på kvällskvisten gav sig mamma och jag ner till det riktiga stallet för att kvällsfodra. Klockan var runt 20:00, och jag hade med mig mina små älskade luftisar såklart! Medan jag väntade på att mamma skulle bli klar, tog jag ut lufthästarna och red runt en sväng på den nyfallna snön! Det var helt magiskt, jag lovar. Att galoppera runt där, på ett plant utrymme som fick tjänstgöra som provisorisk ridbana igår, sittande på en helt fantastisk dressyrhäst och med 6-7 hästar efter sig (jag red på Miro och hade alla andra med i longerlina efter för att de också skulle få komma ut), det var obeskrivligt. Vi tog det lugnt, bara lite skritt, trav och galopp (jag och Miro körde lite galoppombyten och skänkelvikningar i trav) för att det var kallt (10- grader) och jag hade ju bara med svettäcken och hade inte tid med att gnugga dem torra, så de fick inte bli svettiga, vilket de inte blev heller (så mycket...). Har förresten provat Miro på banan och ute nu, och han verkar vara en sådan härlig häst helt igenom att jag har bestämt mig för att köpa honom! Hoppas att hans ägare säger ja, är lite kär i den hästen! ;) Har haft Miro på prov i 11 dagar nu (exakt, haha). Santa däremot, tror jag att jag ska lämna tillbaka. Han verkar inte vara riktigt den perfekta hästen för mig, även om han är en riktig trevlig liten kille. Så, från oss alla, till er alla; ha en riktigt god fortsatt jul!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: