sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Hallå igen!

Vet att det har varit bloggtorka här, nästan tio dagar sedan senaste inlägget, men kaan det bero på att jag tillbringat helgen i vår ljusa, fartfyllda och labyrintlika huvudstad och sedan slutat skolan sena dagar? Ber om ursäkt och känner att jag måste börja bli lite noggrannare med det här. Iaf, idag blir det mys och en liten promenad till det riktiga stallet, kan jag tänka mig. Imorgon måste jag åka bort till en släkting som firar att hon föddes för exakt 5 år sedan (eller något) så då kommer det bli vilodag för hela Ängsstallet, medhjälparna som annars brukar hjälpa till med hästarna har ju alltid helgen ledig och fri. Tycker att Sparrow har gjort enorma framsteg och att hon faktiskt förtjänar en liten paus. Hon bryr sig nästan inte alls om andra hästar på ridbanan och lyssnar finfint på kommandon så jag tror att hon är redo för ridning vilken dag som helst nu. Vad kul! Kommer fortsätta rida på bettlöst eftersom det inte riskerar att rycka i munnen och det sista jag vill är att Sparven ska bli ryckt i munnen! Ängsstallets "nya" ponny, Next to Nonstop, är också väldigt hopp- och hinderrädd efter en olycka där han kraschat in i hindret. Han är enormt snäll och mysig annars, men går inte att hoppa alls. Han är bara 9 år gammal så jag försöker få honom på banan igen. Förstår ni? På banan. Ha, ha. Men okej, så det kanske blir ett par inlägg om lille Next också. Kramiz!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: