sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Steget längre

Japp, som rubriken antyder: idag gick jag steget längre med Sparrows sociala träning. Jag hoppade förresten med övriga hästar, blev riktigt glad då jag lyckades få Sai över ett 70-hinder (DET var jobbigt, ska jag säga! Är inte världens bästa höjdhoppare, direkt...) då han verkligen inte är någon tävlingshäst. Han verkade gilla det, han också! Stjarni klarade sig över 70 cm med råge och verkade inte protestera något nämnvärt - kanske han faktiskt börjar gilla att hoppa? Också Izza riktigt seglade över hindret med minst 20 cm tillgodo. Kanske börjar jag bli bättre på att hoppa? Det var rättuppstående, inget kryss... För att återgå till Sparrow och social träning: förut har jag ju låtit henne och de andra hästarna gå med eltråd emellan, men idag kände jag att jag måste variera lite, för hon klarar ju faktiskt det riktigt bra. Jag tog Moonshine och Sparrow i en hand vardera och gick runt på ridbanan. Det gick superbra, Sparrow skötte sig exemplariskt. Hon drog kanske lite i grimskaftet och ville gärna sträcka sig över mig och nosa på Moon, men efter en bestämd tillrättavisning skötte hon sig helt fantastiskt, som om hon aldrig gjort något annat! Självklart överöstes hon med godbitar. Min fina lilla tjej! Dessutom kan jag tillägg att ÄS Hide And Seek fyller 2 månader på söndag (den 23e), och lilla ÄS Carrie firar sin första månad i livet den 28e (nästa fredag, tror jag). Den 6 september var även 2månadersjubileum med Stjarni, vi köpte honom den 6 september! På lördag firar jag och älskade lilla Sparrow äntligen 3 månader tillsammans. Jag köpte henne den 22 september, samma dag som jag skapade den här bloggen om oss. Älskar dig för evigt, lilla Sparven, kommer aldrig sälja dig!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: