sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Egentid

Idag bestämde jag mig för att släppa alla tankar om prestationer och framsteg, och bara tillbringa så mycket tid som möjligt med min fina lilla tjej. Och tänk, det är då allt går framåt! Jag började med att värma upp med "Följa John", sedan sadlade jag och tränsade. Det gick som en dans, även om hon var lite missnöjd när sadelgjorden spändes. Sedan tränade vi på det här med ländtäcket, och även det fungerade helt perfekt. Jag kunde dra det över Sparrow, knäppa fast det och till och med leda ett par varv i skritt med det på. Det går med stormsteg framåt, alltså! Nu till den ovannämnda egentiden. Efter detta korta träningspass, tog jag av ländtäcket och ledde ut Sparrow från banan. Vi tog oss upp på vägen, och tanken var att få oss en riktigt härlig liten promenad, och bara vara. Vi mötte två fotgängare med stavar, och Sparrow blåste upp sig, stannade och tittade på dem med skräckblandad förtjusning. "Vad är det där för något?" Lyckligtvis gick det att få henne framåt igen och någon minut senare var vi på väg igen. Jag travade med henne på en mysig skogsväg, och du må tro, vad härligt det var! Sparrow tyckte nog det också, för hon sprang med spetsade öron och pigga ögon hela tiden. Sedan kom det andra hindret: En blå låda med sand i. SAND-lådan var otäck, tyckte Sparrow, och även här stannade hon och måste titta noga på lådan innan hon gick förbi. Det kunde ju tänkas så att den skulle anfalla! Det kom ett par bilar också, och jag stannade henne innan hon gjorde det själv och väntade tills bilen var borta innan jag manade på igen. Vid sidan av vägen går förresten en kohage, och Sparrow trodde nog det var hästar på så här långt håll, så hon höjde huvudet och gnäggade till kossorna. Det enda som hände var att allihopa galopperade uppför backen in i skogen och försvann. Kvalitetstid med favoriten, helt klart! :) Men vi kom helskinnade tillbaka i alla fall. Och nu, till en annan rolig sak: Ängsstallet har köpt in tre nya hästar! Den första kom i fredags, en svartfläckig häst vid namn Izelina von Alba (kallas bara för Izza) som jag ska tävla högre klasser med i hoppning och fälttävlan. De två andra kom igår, samma dag som jag sålde en annan häst. De två nya heter Avaldi och Moonshine. Avaldi är jämngammal med Summerwind (ca 2 år) och jag ska rida in honom, tävla och avla med honom för han har fina blodslinjer. Moonshine är 10 år gammal, renrasigt SWB och henne ska jag tävla med, avla och rida. Hon är lite het enligt beskrivningen, men klarar av svåra rörelser och hoppar bra. Jag ska prova Izza nu idag, medan Avaldi och Moonshine får acklimatisera sig lite först och blir provade imorgon. Räcker inte det här som uppdatering? Eller? Nej, jag skojar. Ha det!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: