sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Fölunge!

Idag tränade jag och Sparrow mest på att skritta med ländtäcket. Det blåste lite så täcket fladdrade, det var otäckt tyckte hon först, men efter ett litet tag förstod hon att det inte precis tänkte anfalla henne och döda henne. Fortfarande är hon misstänksam mot täcket, så jag kommer fortsätta träna på det här bland annat tills hon helt och fullt ut accepterar att ha det på sig. Det får ta den tid det tar, även om hon skulle behöva det på sig nu, eftersom vi går mot vinter och kyla med stormsteg... haha! Kommer inte hoppa upp på henne innan det att hon kan ha på sig ländtäcket, det är klart i alla fall. Hon skulle behöva lasttränas också, så vi har mycket jobb framför oss. Räknar med att träna färdigt på ländtäcket samt lastträna tar ca 4 veckor sammanlagt, så då blir vi färdiga runt jul. Om inget oförutsett händer, förstås. Det kan det ju alltid göra när man handskas med hästar! Och nu, ska jag komma till en annan rolig sak! Klockan 04:02 imorse föddes ÄS Carrie, ett förtjusande litet stoföl. Hon är efter Stall Himmels Trollet och undan Mandan, som jag äger. Betäckningen gick mycket bra, Mandan hade ju varit med förut då hon fått sitt föl Heart (som jag inte äger) så det var problemfritt. Även fölningen gick galant och nu vilar de båda ut i en av stallets fyra fölboxar. Anledningen till att fölet heter Carrie, är att hon föddes den 28 oktober, som är "Bilens dag". Bil på engelska är ju Car, och då lade jag bara till "rie", eftersom det var ett sto. Så nu syftar hennes namn för alltid på att hon föddes på Bilens dag. Enkelt men smakfullt! Och förresten, har ni märkt att det aldrig går att skriva kursiv stil här, i inläggen, att jag aldrig skriver med fet text och att allt sitter ihop i ett enda stycke? Det är ett glapp någonstans, ett fel med bloggen. Andra bloggar som haft det här felet har jag tagit bort och börjat om med, men sparvresan tänker jag låta vara kvar. Varför? För att glappet som gör att texten sitter ihop, att man inte kan skriva kursivt eller fett, påminner mig om Sparrow. För lika mycket som hon inte är perfekt, är bloggen inte perfekt. Ingen kan vara perfekt, och när jag tittar på inläggens utseende... känns det rätt. Bloggen visar att man inte behöver se oklanderlig ut för att ändå vara helt okej. Och, något som jag tycker är lite extra bra, är ju att den här bloggen handlar om en problemhäst. Vad gör det då om den inte är felfri? Det är ju ingen av oss. Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: