sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Iris är dräktig!

Yay! Den 30:e mars kom Iris Escapist hem från den vackre och meriterade hingsten SK Golden Gate, och nu ser man på henne att snart så, snart kommer det att titta ut en liten fölis! Efterlängtad är den, något otroligt. I och med detta föl kommer jag att pensionera Iris, 18 år gammal, då jag inte är helt säker på att jag kan sätta igång henne för ytterligare tävlingar. Kanske så startar jag henne i några mindre som avslutning, jag vet inte. Vi har förresten redan döpt fölisen som snart kommer till världen - Invisible Escapist om det blir en hingst, eller Irina Escapist om det blir ett sto. Som ni ser så kommer fölet att ärva en bit av mammas namn, tyckte det vore fränt. Red unghingstarna idag, Avaldi och Summerwind. Avaldi var lite ofokuserad, tittade lite på hindren som stod på banan, men lossnade faktiskt efter ett tag. Provade med galopp, det blev lite fel galopp men huvudsaken var ju att han förstod vad jag menade. Det här med rätt och fel galopp får vi traggla in senare. Sedan red jag på Summer, och oj, vilken kontrast det var! Summer är fjäderlätt, som en liten fågelunge att rida. Rör sig med fjädrande, drömska steg och jag tänkte: "Herregud, han går som en LA-häst!". Avaldi är också väldigt fin och trevlig, men i och med att han är lite grövre i typen och tyngre att rida uppstår inte samma känsla riktigt. Även om jag är säker på att han också har LA-kapacitet. Jag är faktiskt lite sugen på att behålla Summer som hingst, även fast jag har sagt mig att jag inte vill ha några avkommor efter honom. Men jaja, vi får se helt enkelt. Jag tömkörde även Rimfrost, treåriga valacken. Sedan lade jag på sadel och träns och ledde runt honom. Han sa inte mycket, det skiljde sig ju inte direkt från selen. Duktig grabb! Sedan hoppade jag Mentos, härlig ponny det där. Riktigt snabb i svängarna och kvick i benen, rolig som få! Han är faktiskt utbildad upp till MsvA i hoppning. Tänkte starta honom i LB någon gång i sommar också. Miro kommer också att få börja tävla, femåringen. Hans första tävling tänkte jag hålla nere på LC, eller ännu hellre, LD om det går. Mest för att han ska få lite tävlingsvana. Det blir en rolig vår det här! Och till sist vill jag önska er alla en riktigt glad påsk!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: