sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Första turen på Fiffi!

Idag fick Sparrow stå medan jag testade min nya tjej Night Fly a.k.a Fiffi på en tur. Kanske inte den mest optimala dagen för den första gången jag satt på henne (ja, ni hörde rätt), eftersom det var blåsigt och mörkt och hon dessutom bara är 3 år.
Ja, jag vet. Jag är ett geni. Inte hjälpte det att en "granne" drog igång något slags vedklyvningsprojekt när vi red förbi. Men hon har jättefin trav och, den lilla galopp som inte var sken, var också toppen.
Mot slutet blev hon rädd för ett par löv - hahah! - och skenade iväg ett par steg. Dock lätt att hålla in.
Jag köpte henne nämligen som "grisen i säcken" s a säga. Hade inte provat henne utan blev störtkär och det var now or never, lixom. Men jag gillar henne! Det är karaktär i den här hästen, det känns.
Nu har ju SLF:s vinterauktion dragit igång och jag har spanat in två riktigt snygga pållar. Den ena är ett treårigt brunt SWB-sto, gudomliga rörelser och underbar bedömning. Att hon sedan är jättetrevlig är ju inte så dåligt! Hon heter Himmels Coconut och kostar mig 28.000 i nuläget, men priset är ju rörligt med tanke på att det är auktion.
Den andra guldklimpen heter Himmels Aschenputtel, tyska för "Askungen" (får mig att tänka på tyska ordet för 'rumpa' = arsch) även om det är en liten hingst. Han är jättesöt, fux med bläs, tre år och Welsh Mountain. Kostar 31.000 om ingen bjuder över.
Så nu kanske jag får två nya älsklingar hem, om två veckor när auktionen slutar.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: