sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Tillbax...

...Från ridturen. Jag och Damla tog en liten promenad i skritt och trav, det var kul att rida henne igen. Hennes medryttare har slutat och nu får jag rida henne själv igen, känns jätteskönt. I varje fall så jobbade jag och Ginny lite på banan, men det var halt och hårt så vi tog det lugnt. Lilla tjejen var glad och rolig, lite trött kanske, med tanke på att hon inte är van att gå så mycket. Sedan red jag min underbara Mentos, åååh vad jag älskar honom. Han har faktiskt hoppat över MsvA-hinder på träning hos sin gamla ägare... Men idag var det halkigt och hårt och det blev bara lugn galopp, fast han har ju också kommit etta i ett Maidenlöp i ponnygalopp. Sedan longerade jag Sparrow (vilket gick jättebra) och satt upp på Irma för andra gången. Hon var pigg, drog i bettet och traktade, så jag hoppade av efter två varv i skritt. Men hon har ju stått väldigt väldigt länge också. Då har jag lite tid över imorgon där Irma skulle tränats, där lägger jag in de nya hästarna som jag tror att jag glömde. Dessutom glömde jag ju lilla grabben Calibo, väldigt snäll och mysig pojke. I alla fall, honom kilar vi in på söndagen. Bjuder på två bilder, Trix på dressyrbanan, Calibo som galopperar. Calibo är fuxen och Trix är ju en svartskäckig tinker ;)
Jaa, jag vet att den sista bilden är lite knäpp, men det får ni stå ut med!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: