sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Senaste dagarna...

De senaste dagarna har mina medhjälpare fått motionera hästarna åt mig, eftersom jag inte haft tid riktigt. Men idag slutade jag tidigt och hoppas få åtminstone ett par hästar ridna. Jag ska då ut efter det här blogginlägget och rida. I förrgår longerade jag hästarna, och igår tog medhjälparna med dem på promenad. Problemhästarna utvecklas i halsbrytande hastighet. Apela och Lope blir hanterade nästan dagligen av mig, och sedan de kom har det börjat gå lättare och lättare. Apela låter sig fångas i hagen, och även om hon inte vill bli ledd, och med lite mutor och klappar kan man nu röra henne över hela kroppen, inklusive benen. Lope tycker inte om att man tar hans ben, men jag kan röra vid honom över hela kroppen. Irma har också gått framåt, hon ogillar ju fortfarande att bli kratsad i hovarna, men accepterar det om man ger henne godis för varje ben. Än så länge har jag inte ridit på någon av dem, av det enkla skälet att ingen är i kondition och att deras hanteringsproblem behöver lösas först. Sparrow kan ju knappast betraktas som en problemhäst längre, eller hur? Det går att rida henne i alla gångarter, dock har hon inte galopperat längre än ett par varv med ryttare, men hon är fantastiskt duktig och träningen går framåt i alla avseenden. Så, nu ska jag ut och rida. Ha det!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: