sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Avaldi glad?

Hej. Ursäkta att jag frånvarat några dagar nu (eller vem försöker jag lura? Det är ju bara jag här) men har bara inte orkat blogga. 
Och den andra bloggen har ju inte blivit av så jag får väl fortsätta "gå emot mig själv" och skriva inlägg orelaterade till Sparrow. Men hon och tjejerna har fått sommarledigt lite så det har inte hänt så mycket. 
Z och "hans" tjej Enya verkar inte komma så väl överens. Vi försökte släppa dem fritt idag men det blev ett herrans liv nere i hagen. Enya, som i vanliga fall brukar vara helt from och hur go som helst, blev alldeles galen och lät inte hingsten komma nära. När han försökte närma sig svängde hon runt och högg efter honom eller kickade. Trots att han uppförde sig som en gentleman och det faktiskt var Enya som var boven i dramat. 
Så då får vi väl fortsätta handbetäcka. Hon verkar ju hålla sig i skinnet när någon håller i henne, men å andra sidan så verkar Z bli mycket mer påstridig än fritt. Vid hand så tvekar han inte att kliva på direkt, men då är ju stoet lugnt också. Dräktig ska hon i alla fall bli, det är ju fyra dagar kvar tills hon ska hem! 
Jag tror jag väntar med att släppa Qaeda till dem tills Enya åkt hem, efter att ha sett hur hon betedde sig. Både för att Enya kan vakta hingsten (inte troligt) och hindra honom från att betäcka andra ston än hon själv, eller för att Enya och Qaeda kan börja fightas om "rätten" till hingsten. Snacka dramatiskt. För säkerhets skull får Qaeda gå till Zeppelin när bråkmakaren åkt sin väg.
Någon annan som är påstridig är Avaldi. Treåringen har nämligen haft lite roligt det senaste dygnet. Någon på SLF sökte en halvblodshingst till sitt tolvåriga sto Hena och godtog Avaldi. Så dagen därpå (5:e juli) var hon här och skulle handbetäckas.
Avaldi brukar inte vara så "på", men de andra gångerna fick han ju göra det själv i lugn och ro, bara han och stoet. Nu stod vi och höll i. Han var rätt så tänd och klev på meddetsamma, Hena blev lite överrumplad och kickade men när han väl hittat rätt gick det bra. Vi betäckte om henne två gånger till och Avaldi var mer än villig att hjälpa till... ;)
Så fortsatte vi och avslutade besöket med två betäckningar till i förmiddags innan Hena åkte hem. Så nu har Avaldi haft lite kul och han är nog rätt nöjd med sig själv kan jag säga... :P
Det var allt, ha det gott!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: