sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Cavaletti

Idag fick Kickan hänga med ner till badstranden på en tur, det var nog uppskattat. Jag kom precis in från banan där jag tränat cavaletti med unghästarna.
Två bommar på rad. Först tog jag upp Avaldi och OJ, vad han har tjockat på sig på betet! Dags att banta? Iaf så var han ganska tveksam till bommarna och ville mest hoppa jämfota över dem, både när jag ledde och skrittade. Men till slut skärpte han sig och vi fick faktiskt några fina cavaletti i trav också. :)
Näst på tur stod Summerwind. De är jämngamla, ca 3,5 år, uppfödda på samma ställe och är faktiskt halvbröder - men Summer är Avaldis motsats. Han skötte sig så bra och lyfte bara lite extra på benen över bommarna. Vi kunde till och med ta det i galopp! Summer blev ju valack 15 maj men han fick gå hos grabbarna den här sommaren för säkerhets skull. ;)
Jag tog även upp Sparrow på banan, byggde upp ett litet hinder och lät henne springa runt. Det slog mig att det nog inte skulle vara fel med en liten Sparris Mini! Alltså kom tankarna om att betäcka henne. Men jag vet inte riktigt; hon är ju sjukt speciell... 
Värt att testa. Så vid nästa brunst (vilken borde infalla sig om några dagar eftersom jag märkt att hon brunstar tätare på sommaren) tänker jag släppa henne med min systers fullblodshingst Normandie i paddocken. Jag har ingen aning om hur hon hanterar det så det ska bli roligt att se!
På tal om ingenting, så funderar jag på ett namnbyte. Har tröttnat lite på själva namnet Ängsstallet nu, när det gått drygt ett år. I sådana fall kommer även hemsidan att göras om, nya teman och grejor... Ska bli kul! 
Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: