sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Regnigt

Jag har ridit Gribaldi och Prestige, Gribaldi på en härlig uteritt och Prestige på banan. Båda grabbarna kändes fina och faktum är att Prestige och Uptown redan har skickat iväg sina första doser semin och nu väntar jag på avkommorna. Inom två veckor ska de vara födda, enligt ägaren. ;)
Uptown hann jag inte rida förrän det började spöregna. Jag har tagit in dem i stallet nu för att skydda dem från regnet. Jag tog in mina tjejer (inklusive Natta) också, mest för att jag inte vill att det ska komma in vatten under Nattas benskydd och klia. Jag bytte hennes skydd för säkerhets skull, så får de stå inne ett tag och torka upp. 
Jag väntar fortfarande på besked från veterinären angående Nattas operation. Hon haltar inte omkring på tre ben längre, men man ser ju att hon inte stödjer så mycket på frambenet om hon inte måste. Men jag tror på den här hästen. Jag vägrar att släppa henne utan kamp, men jag tror att hon kan klara det. Efter operationen blir det boxvila i ca 6 månader. Låter omöjligt, och det tänkte jag också först. Men jag ska kämpa. För hennes överlevnad. 
Lite deppad avslutning på inlägget, men okej. :)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: