sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Speciell

Idag började Sparven brunsta igen och vi tog med henne och min systers Normandie in på banan. Jag måste säga att hon är väldigt speciell. 
Trots att hon var jättebrunstig så blev det inget. Hon ställde sig med baken mot Normandie, men så fort han kom nära hoppade hon undan och lät sig verkligen inte betäckas. Om hon någonsin kunde vara son andra ston? Men jag bestämde mig för att inte betäcka henne igen om hon nu är så svår. Det såg verkligen ut som om hon retades med honom - så fort han kom nära hoppade hon iväg och ställde sig jättesnällt. En rolig häst. Han fick inte ens lägga frambenen på henne, hon höll honom hela tiden på en halvmeters avstånd. Minst.
Jag har grejat på stallets sida och bytt namn - förresten. Nu heter vi inte längre Ängsstallet, utan Stuteri Cocos. I samband med namnbytet och renoveringen så har jag bestämt mig för att börja avla frieser och fellponny. Så nu avlar Cocos SWB, Welsh, Shettis, Ridponny, Connemara, Frieser och Fell? Det låter mer när man räknar upp det... 
Tror det var allt för idag. Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: