sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Trolltrubbel?

Nu har min underbara Trollet varit inne på bedömningsstationen och kom ut idag med världens finaste resultat: 44 av 50 poäng. Tio poäng på huvud, nio på typen och två åttor på gångarterna. Jag är så stolt.
Men, jag länkade till hans förra ägares sida, och tydligen så fick jag inte bedöma honom med h*ns bilder, eftersom de var egenfotade. Jag hade inte tänkt göra mer med bilderna än använda dem vid bedömning, och det förklarade jag också. Men jag fick ett korthugget: "bedöm om honom med nya bilder, jag vill behålla mina." 
Jag tröttnade då på att i trevlig ton försöka förklara att jag inte tänkte röra bilderna och att jag BARA önskade att bedömningen skulle kvarstå, det är ju FAKTISKT så han ser ut. Så jag svarade inte. Bättre att hålla tyst än att bli elak i tonen. 
Jag planerar en egen sida till honom snart. Då ska jag byta bilder men f*n inte bedömning. För det är ju så han ser ut och han blev bedömd efter det utseendet. Eller så bedömer jag honom två gånger, behåller den gamla och skickar in en ny med de nya bilderna. Så blir väl h*n nöjd.
Jag vill bara skriva av mig här, för jag blev rätt så sur kan jag säga. När jag försökt låta trevlig och gång på gång förklarat att jag BARA ville ha kvar bedömningen. Det är faktiskt lite överdriven Copyright. 
Så jag har bestämt mig för att behålla hans nuvarande bedömning och kanske göra en till med de nya. Han blev B-premierad iaf, det kan h*n inte göra något åt. ;) Men jag blev hyfsat irriterad. Men det är min häst, min bedömning. Mitt val. Jag kan förstå om h*n inte ville gå miste om sina bilder men samtidigt så, han är min och jag får göra vad jag vill med honom. 

Ps. Glöm inte att anmäla till Lufthästmästerskapen 2015! Gå in på http://angsstallet.weebly.com och under startfliken hittar du fliken. Du måste anmäla hos alla tre värdstallen för att delta i mästerskapen, gå in på http://sunshinestables.hemsida24.se för Engelsk Ridning och http://rubinhof.weebly.com för utställning. Vi håller i westerndelen. :)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: