sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

I stugan

Nu är vi på plats, sedan ca kl 17. I en liten mysig stuga utanför Laxå utan vattentoa eller tv, men sjukt fina ridstigar och -vägar samt en varm badvik (dock bebodd av ca 1 blodigel). 
När vi anlände började jag med att ta en tur på det nya stoet, Zafirs Little Fellow. Hon har enligt säljaren bott på stuteriet runt 20 minuter från vår stuga. En trevlig men ganska ung dam, det riktigt spratt i benen under turen och vid ett par tillfällen i galoppen bockade hon duktigt. Men en begåvad tjej ändå som emellanåt visade lite fokus och hon gick till och med på tygeln, sina knappa tre år till trots.
Med några timmars mellanrum var det sedan dags för mina tjejer. Jag satt upp på Alpha barbacka, yngst men tryggast, och tog Sparrow i vänster hand och Kickan i höger. Dels för att Alpha är så lugn och aldrig skulle sparka om t ex Sparrow skulle komma för nära, dels för att hon inte har några problem med vare sig Sparrow eller Kickan men Sparrow, som ju är speciell, skulle inte tveka att kicka till någon som råkat gå för nära. Kickan är ny i gänget och jag kan inte ta risken att låta henne gå i mitten. 
I varje fall blev det en liten skritt och travtur ner till vattnet och lite plask för Alphas del, hon gillar ju vatten. Det var härligt även om det inte var jättevarmt! När jag fick syn på den där otäcka blodigeln var det slut på det roliga och jag travade HELA vägen hem, kunde inte sluta äcklas av den där igeln...
Iaf, vi är på plats nu, hästarna går i hagarna bakom stugan och går ute dygnet runt (det finns inget stall). Bjuder på en liten EGENFOTAD bild på stugan, så ni får ett hum om hur det ser ut! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: