sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Morgonglädje

Yippi, vad glad jag är idag. Dels så ska jag provrida en underbar liten tjej på 3 år, krämfärgade Zafirs Little Fellow. Är så himla spänd då jag "känt" henne nästan från födelsen och hennes föräldrar är två snygga dressyrhästar så hon har ju dressyren i sig, liksom. Nästa framtidshopp för Ängsstallet?
Och dels för att jag inte behöver leta hingst till mitt fullblodssto Summerbreeze (mor till Salut och framgångsrika Breeze på Stall Granpalatset), 15-årig skimmel som numer endast går som avelssto. Har bestämt mig för att betäcka henne i år och få ett hel/halvsyskon till Breeze och Salut. 
Igår messade jag min kusin som äger en 9-årig fullblodshingst, som även han var min förut. Tänkte att vi kunde få låna honom till Summer och då få ett helsyskon till de båda andra, eftersom Normandie (som han heter) och Summerbreeze är föräldrar till båda två. Ja, det fick vi minsann! Vi fick så mycket att hon packade in honom i en transport och sa att "ni kan få tillbaka honom". Så han kom "hem" igår kväll och jag undrar om han minns och känner igen sig? För han bodde ju här rätt länge. 
Nu är planen att min syster ska ha honom som ridhäst och jag lånar in honom till Summer. Tror att jag ändå kör på handbetäckning en gång innan de släpps ihop, de har ju inte träffats sedan sista fölet 2012. Så nu planerar vi när det är lämpligt. Har saknat grabben så! 
Och DELS, för att när jag skulle släppa ut hästarna imorse så gnäggade Sparrow när jag kom in! Sedan stack hon ut huvudet och gnuggade det mot min arm, som om hon sa (fri översättning): "Du är äntligen här! Jag har saknat dig!" Hur gulligt är inte det? 
Väl ute i hagen ställde hon sig och ropade på Alpha nere i sin hage, som svarade och de hade en liten konversation där. Sedan var det dags för mig att gå in och då gnäggade hon en gång till. Om inte det kallar fram ett leende, vad annars gör det? Dessutom har Batinka fölat imorse! Ett litet fuxskäckigt hingstföl som ännu inte har något namn eller blivit fotad. Gissa hur glad jag blev när jag fann fölet och stoet i boxen? Morgonglädje!
Detta är då Normandie förra året. Bilden är tagen av MIG och får inte kopieras utan mitt tillstånd.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: