sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Provridning & planering

Hej igen. Jag red Sparrow på banan i förmiddags, det gick bra och hon gick stabilt genom hela passet. Tack och lov att hon har slutat brunsta, njut av tiden tills det börjar igen. Dessa ston alltså! 
Jag red även ut med Alpha en sväng. Vi red på ett för henne nytt ställe och hon var lite tittig, speciellt vid den stora stenen som ligger precis under en tunnel där trafiken kör över. Hon var lite orolig av det svischande ljudet men skötte sig mycket bra ändå, för att vara så ung också. Tveksamt om Sparven hållit sig i skinnet där.
Jag planerar också inför betessläppet. På lördag, den 20:e, släpps alla hästar (även lösdriften). De går ute dygnet runt men nu i början kommer vi att ta in dem under natten, för att "vila magen" och undvika fång. Stona, fölen och valackerna går i en jättestor hage med skogsdungar och till och med en liten sötvattensjö att dricka ur och bada i, men för säkerhets skull sätter vi ut två stora kar (då det är många törstiga hästar). Bättre med ett kar för mycket än ett för lite! De släpps in den 1 augusti så drygt 1 månad går de på bete. Hingsthagen ligger precis bakom ridbanan så de slipper inte undan! Annars ligger sto- och valackhagen för långt bort. Så det blir en hingstsommar detta då, med bara grabbar att rida.
Och NU måste jag berätta om en sak. Jag var nyss och provred en helt fantastisk liten tjej hos Granpalatset. Sjuårigt SWB-sto på 150 cm. Låg manke och pigga, energiska steg. Jag kände verkligen att jag och WX Quick Solution, som hon heter, klickade och vi ska hämta hem henne på onsdag! Lite samma känsla som med Alpha faktiskt. Ännu en häst att rida helt själv? Härligt! 
Trevlig var hon i alla fall och synd att vi skulle träffa på varandra just i tid till sommarbetet! Men planerar ändå att låta Sparrow och Alpha gå i en egen hage närmare mig så att jag ändå kan rida dem, klarar mig ju inte bara med hingstar hehe. Så då är det möjligt att Q, eller Kickan som hon kallas får gå med dem. 
Bjuder på några bilder på Q, fotade av Ildikogal.
Härlig va? Fatta hur kär jag blev? Det var magiskt! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: