sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Ridtur

Red Sparrow på banan tidigare. Hon kändes fin och framåt fast det var typ 25 plusgrader i solen, troligen överskottsenergi eftersom hon inte gått ett ordentligt pass på länge. Det kan hon bara göra med mig då hon inte vill ha beridarna på sin rygg! I varje fall red jag barbacka i svetten och på bettlöst. 
Det gick bra och hon var pigg trots värmen. Vet inte vem som var svettigast, jag eller hon! Iaf så fick hon verkligen springa av sig den där energin och blev rätt så trött mot slutet.
Annars så har jag precis varit och provridit två helt underbara hästar hos vår samarbetspartner Stall Himmel. Det var två helsyskon, ett sto och en hingst. Stoet heter Himmels Penny Pop och är mjukt chokladbrun över hela kroppen. Grymt söt och rolig att sitta på. Hingsten, A Memory for Life, är även han brun men inte i samma kakao-nyans som systern. Även han supertrevlig och jag är helt förälskad i dessa syskon. 
Jag känner ju även att det börjar bli lite väl många hästar här på gården, i och med årets föl, syskonen och då tre andra som kommer hit (halvblodssto, dartmoorvalack och halvblodshingst) så har bestämt mig för att börja sälja av lite. I nuläget har jag bestämt 9 stycken som ska få hitta nya hem men det kan bli fler eller färre. Uppdaterar er då. 
Kramar
Ps. Hur gick det när Sparrow skrev? :D Ds.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: