sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Underbar sexåring till salu

Tjena bloggisen. Nu är vi hemma igen, stannade vid Göta Kanal lite på hemvägen för att sträcka på benen (både två- och fyrbenta) och äta glass. Nu är vi dock hemkomna och tjejerna har fått gå ut på bete i hagen närmare oss.
Nu jagänkte jag lägga upp bloggens första "till salu-inlägg". Är du intresserad av denna helschysta donna, kommentera, eller allra helst PM'a på SLF (om du finns där), jag heter Underbar (hehe^^).
Saga - Belgisk Varmblodskorsning, 164 cm, Import Norge
Saga är en trevlig liten tösabit på sex år. Hon föddes i Belgien för att därefter säljas till Norge, och importerades sedan därifrån till Sverige i januari. Hon är uppvuxen vid en skjutbana och räds därför varken fyrverkerier eller höga ljud, på henne kan du sitta trygg. Har ett underbart steg och är mycket samarbetsvillig, både på dressyrbanan och i hoppningen. Känslig i sidorna och behöver inte ridas med skarpa bett, har ridits på hackamore (bettlöst), i repgrimma och halsring, vilket gick jättebra. Saga är ganska kraftigt byggd men inte klumpig på något vis, hon har en bred rygg utan så mycket ryggrad vilket gör henne skön att sitta på barbacka. Hon är 100% barnvänlig och fungerar super ihop med andra hästar och även hundar. Utbildad LB hoppning och dressyr, priset höjs i takt med utbildning.
Låter Saga som en häst för dig? Hon är startad ett par gånger med fina resultat, skulle platsa fint på tävlingsbanorna framöver. Jag är noggrann med vem som får henne så ta dig verkligen tid att skriva, det här är min ögonsten jag pratar om! 
Tänkte mig runt 15 000 för henne, prutbart till rätt hem. Bilderna kommer från ransu.kuvat.fi.
PS: Idag firar Hide and Seek tio månader, precis som jag och Sparrow firar att vi varit tillsammans lika länge. Vad tiden går, snart har hon varit min i ett år!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: