sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Utflyktsdag med Alpha

Idag fick Alpha följa med mig (+ hela mellanstadiet) på cykel till en badstrand ett tjugotal minuter från skolan. Anledningen till att inte Sparrow följde med var den att jag inte tror hennes problemhäst-sida klarar av att springa jämsides, framför, bakom och mitt bland massor av cyklar. Alpha klarade det jättefint och jag är så stolt över hur lugn hon var hela vägen.
Väl framme fick hon vila och beta, jag red även ner barbacka i vattnet och hade kul. Visste ni att hon älskar att bada?
Ett par timmar senare packade vi ihop och åkte hem igen. Det var jätteroligt och jag är så nöjd med dagen, förutom att jag lyckades gå ner mina nya USA-köpta Converse i lera (cement?) även om jag nu har skrapat bort det kletiga.
Nu åkte hon hästtransporten hem och jag är jätteglad. En lyckad dag! Sparrow har slutat brunsta och verkar faktiskt lite gladare igen ;)
Kramiz
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: