sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

WX Quick Solution

Igår hämtade vi hem underbara Kickan och hon har gjort sig hemmastadd redan. Ännu har jag inte ridit henne här hemma utan just nu får hon bara vänja sig vid sitt nya hem, men jag ser verkligen fram emot att få känna på henne på hemmaplan. Hade tänkt göra det imorgon eller på lördag, på söndag åker jag + familjen till sommarstugan och stannar där ett par dagar. Då ska vi packa in Kickan, Sparrow och Alpha (eventuellt Trollet också, då får han ju en pratstund med tjejerna i hästbussen) igen och de ska få följa med till stugan och sedan hem igen. 
Då ska vi också ta med oss en fantastisk liten halvblodstjej vid namn Zafirs Little Fellow. Jag var och provred henne för ett par dagar sedan och vi klickade. Hon passar mig och mitt stall så jag tror vi kommer ha kul tillsammans.
Batinkas minsting är nu döpt - till Minsting! I brist på annat valde vi ett namn som helt uppenbart passade honom, och det var ganska bra tycker jag, han är en liten kille!
Deniz fölis har ännu inget namn men vi jobbar på det. Det lutar åt Y Cyntaf, som jag sagt tidigare. Betydelse: Den Första på walesiska.
För övrigt ordnar Ängsstallet också en allroundcup för ponnyer på SLF. Är du intresserad av att vara med är det bara att kika under "Övrigt" vid tävlingarna. Vet du inte vad SLF är men vill vara med eller har funderingar över ponnycupen, kommentera på bloggen så hjälper vi dig in i lufthästvärldens gemenskap på nätet.
Kram på er
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: