sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Yippie!

Yes! Äntligen klarnade det upp och jag tog självklart chansen. Ut på banan bara, nu kunde jag ju äntligen prova Kickan!
Ridpasset kan bara beskrivas som... magiskt. Underbart. Hänförande. Fantastiskt. 
Även om det bara var lite markarbete, inget speciellt, så kändes det som så mycket mer. Inte bara som om vi travade runt på banan, hon var så mjuk och lyhörd och visst, hon gick med korta och energiska "ponnysteg" (hon är 150 cm) men pigg och ja, fräsch!
Självklart kom min syster ner med sitt hypade tävlingssto och drog om oss i 452 km/h (alltid ska det vara något) och Kickan kikade lite extra på den stora midsommarstången som stod på banan (hehe), men jag är så sjukt nöjd med passet ändå.
Sedan tog jag mig upp på enorma (det kändes iaf så, trots att han bara är 9 cm högre än Kickan) Zuz, eller Z. Zuzinwind som han egentligen heter. Femårig SWB-hingst utbildad Msv C dressyr men aldrig startad. Han var väldigt annorlunda mot lilla pigga Kickan.
Zuz har ett steg som en elefant! Det kändes verkligen som att sitta och glida runt i en splitterny Porsche, men det var allt annat än enkelt. Han såg spöken i allting, speciellt i midsommarstången då. Men vilken energi, kapacitet, när jag väl dragit i de rätta spakarna och tryckt på de rätta knapparna! Det var verkligen en upplevelse, men på intet sätt överträffande Kickan, det får ni inte tro. Det är två HELT olika hästar och det får man aldrig glömma. 
Detta är alltså WX Quick Solution överst (fotad av Ildikogal) och Z. Zuzinwind nederst (fotad av sjoert.com). Vem hade ni helst velat rida? :)
Ps. Visst är jag duktig på att blogga ofta nu? Kan ju ha att göra med blogg.se appen!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: