sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Halvårsdag med Stjarni

Japp, idag har vi haft vår fine vän Stjarni i exakt sex månader. Det har hänt mycket och vi har gått från ett lite försiktigt par som mest lunkade i skogen till att börja tölta och passa och ta tillvara på hans gångarter, vi har även ställt upp i ett par 50 cm-tävlingar tillsammans. Love u! I onsdags red jag och Silverpilen en liten bana, sänkt till 40 cm. Hon är ju rätt liten. Vi red lite fel ett par gånger men det gjorde ingenting alls, huvudsaken var att vi kom över hela banan utan att riva. Det gick bra överlag, hon var pigg och glad och väldigt hoppglad, så det var härligt. Jag har också provridit korsningsponnyn Smilla hos Stall Himmel för någon timme sedan. Det var väldigt kul. Jag började med att hälsa på henne i hagen, hon kom fram direkt och nosade på mig. Att fånga henne var inga som helst problem, och hon var jättelugn och mysig att pyssla om. Hon är inte så mycket riden utan jag tog ut henne och skrittade omkring lite för att känna på henne. Hon var pigg och framåt men lyssnade fint till hjälperna, vilket är ganska anmärkningsvärt då hon nyligen är inriden (på grund av skada försenades inridningen, hon är 4 år gammal). Sedan tog jag ut henne i skogen och travade lite på en mysig skogsväg. Hon har fint steg och jättecharmig. Dock så har jag inte bestämt mig riktigt om henne än så hon ska komma på prov tills vidare. Vi har en ledig box så det är inget problem. Kort sagt, jättekul! För övrigt så är det Chalandes femmånadersdag imorgon! Lille killen blir alltså fem månader gammal. Den tjugoåttonde fyller Carrie fem månader och den tjugotredje, dagen efter Sparrows och min sjumånadersdag, blir Hide And Seek sju månader. Store grabben alltså. Har tagit beslutet om att sälja hans mamma Hope, fyraårigt halvblodssto, då jag inte riktigt har tid med henne. Iaf, ha det gött!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: