sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Kort inlägg, I know...

Blir ett snabbt litet hoprafsat inlägg idag då, kanske blir något mer seriöst i veckan, vem vet? Iaf så har jag inte haft så mycket tid, men kan i alla fall börja summera veckan som varit. I ONSDAGS var det härligt väder och jag red Garm, Lucidor, Dessie, Zamuraj och Oliwer och longerade Posey. Sedan har det inte direkt blivit jättemycket ridning att tala om, men igår hände något. Jag, Summerwind och Avaldi var ute i skogen tillsammans med mamma och de riktiga hästarna Jakkur och Rocher 14. Rocher var skitpigg och sprang tillochmed om sin kompis, och hon som alltid annars är en följare. Det var hursomhelst jättekul då hon sprang som en kanonkula hela tiden med öronen framåt, som om de var fastklistrade i den positionen. Och när vi hade lämnat Jakkur bakom oss, hördes ett litet förskräckt pip och sedan skratt - Jakkur hade gjort ett av sina ovanliga bocksprång. Han brukar ALDRIG bocka, men igår gjorde han det, troligen för att det var så kul att Rocher äntligen ville tävla lite och springa fort. Hon är ju ganska försiktig av sig i vanliga fall. Men ändå, vi kom helskinnade hem och det var nog en av de härligaste ridturer jag minns. Vi klättrade lite i sandtaget också, det gick bra för alla, såväl lufthästar som hästar som människor. Sedan skrittade vi hem och jag var så där härligt lycklig som man kan vara efter en lyckad ridtur. Jag vet att det här var ett flummigt inlägg som inte direkt handlade så mycket om luftisar, men ni får ha överseende med det och hålla ut tills nästa inlägg, som förhoppningsvis blir seriösare... Haj då!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: