sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Uppdatering

Nu är sommaren i antågande och vi sitter som bäst och planerar inför sommarbetet. Troligtvis kommer det att bli en månads hel semester för hästarna, planeringen är inte helt klar ännu men högst sannolikt infaller sig betet i juli. Då tar vi alla helt paus från tävlandet och en del av hästarna åker iväg på bete hos andra stall, medan de flesta får gå ut i våra egna härliga, frodiga sommarhagar. Jag red även Alpha och Sparrow igår. Alpha gick ett ganska basalt pass, lite markarbete på sandbanan mest för att få komma ut och sträcka på benen. Hon gick i form under hela passet och jobbade aktivt med bakbenen, riktig fin bäring för att vara fyra år. Hon är alldeles underbar, älskar verkligen den här hästen! Sparrow tog jag ner på gräsbanan och även här jobbade vi lite markarbete, bettlöst, förstås. Hon gick på det hela taget ganska bra, men hon har börjat brunsta och blivit riktigt "stoig" i beteendet. Min syster red sin hingst samtidigt vilket var lite störande för Sparven, hon kunde inte riktigt koncentrera sig och försökte springa runt lite hursomhelst. Trots alla hennes försök att visa upp sig blev lyckligtvis inte hingsten särskilt imponerad och ärligt talat är jag sjukt imponerad över hans fokus på arbetet och hur opåverkad han var över att Sparrow hela tiden försökte springa i vägen för honom. Mot slutet fick jag dock med mig henne på noterna och hon gick riktigt stabilt. Jag avslutade med att leka lite "Följa John" med henne, så att hon följde efter mig runt på banan. Dock inte lös, hehe, vem vet vad hon hade kunnat få för sig då, speciellt med en (i och för sig väldigt kontrollerad) hingst på banan. Det gick bra och jag är stolt över min lilla tjej. Misstänker att Sparrow är lite svartsjuk på Alpha. Innan Alpha kom var ju Sparrow min enda privathäst, alltså den enda som bara jag red. Men sedan kom hon och då när jag har börjat rida henne också kanske Sparven blir lite sur? För att jag inte ger henne den uppmärksamhet hon behöver? Hon kanske tycker att supersnälla Alpha kommit mellan oss men såklart tycker jag precis lika mycket om dem båda. De är helt olika personligheter men var och en är helt fantastisk. Ska nog ta mig ner och gosa lite extra med Sparven nu. Kramiz
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: