sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Blåst

Idag blåste det något alldeles otroligt hela dagen, och regnade gjorde det också. Lite iaf. Men, tydligen räckte det för att mina unghästar skulle bli spritt språngande galna och speeda runt i hagen. Avaldi (som förresten bör bete sig som den nyblivna småbarnspappa han är), Summerwind och Salut. Även om Avaldi & Salut sprintade mer än Summer, som mest försökte ignorera dem. Han är jämngammal med Avaldi men hans totala motsats... x)
Ok, så det slutade med att Salut ådrog sig en rejäl hälta. Han som precis (eller a, i våras) blev blockhalt men frisk precis i tid till sin tredje födelsedag. Jag VET, han är 100% fullblod och superspeedad, men det är faktiskt inte mitt fel. Han har medryttare fem gånger i veckan och går skrittmaskin en timme den sjätte dagen.
Så ja, han är rätt så rejält tilltygad och om hältan inte ger med sig får jag skicka in en kontroll på SLF.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: