sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Köpt en ny ponny!

Hon heter Othilia och hon är en sextonårig skimmelfärgad Welsh Mountain. Egentligen hade jag inte tänkt svara när hon först kom ut på annons. Men sedan läste jag att hon skulle tas bort i veckan på grund av hälta i vänster fram som inte ville försvinna. Jag, som ju har erfarenhet av detta med kronisk hälta (remember Nattskatta? Hon mår toppen efter rådande omständigheter och jag är så glad att ha kunnat ge henne livet åter) skickade iväg ett meddelande om att jag kunde ta hand om henne.
Så idag, för bara någon timme sedan, åkte vi och hämtade henne. Det är en jättefin ponny, verkligen trevlig och glad, och hon haltade inte överdrivet mycket när jag ledde ut henne. Jag antar att hon bara haltar under ryttare, men eftersom hon är sexton år har jag inte planer att rida henne heller. Istället vill jag nöja mig med tanken på att jag kanske kan ha räddat hennes liv. ^^
Så nu går hon i hage tillsammans med Natta (the halthästar together will rule the world!) och imorgon (typ) tänkte jag titta på henne och analysera hennes gång. Ifall det är lönt att försöka, menar jag. För i så fall kommer hon att få gå omkring i en lummig hage tillsammans med underbara kompisar (vänta bara tills Alpha, Kickan och Sparven joinar till sommarbetet!) och njuta av livet.
So long, E
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: