sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Nästa sommarföl!

2016 verkar bli ett intensivt år på avelsfronten. Hittills har fyra föl fötts (inräknat dagens föl), och jag planerar ytterligare ett eller två. Får se hur det blir. Annars nöjer jag mig med fyra stycken, jag ska ju hinna utbilda dem när de växt på sig lite också! :D

Så idag, eller rättare sagt 06.30 imorse, fölade Liljekonvalj. Hon är ett skimmelsto på 16 år, väldigt kraftig på 148 cm och alltså precis på gränsen till storhäst, men en fin dressyrponny som i sin glanstids dagar gått MsvA. Nu är hon dock pensionerad och fungerar endast som avelssto.
Jag lånade en borkfärgad svensk ridponny-hingst under 2015, GARM. På hösten 2015 köpte jag honom. Han är jättefin, sjutton år, har fjorton betäckningar i bagaget som alla lyckats och nu har han femton!

Dessa två ridponnyer fattade tycke för varandra och det resulterade i en liten prickig hingst imorse.
Det är lite kul att han är prickig, har en tigrerad häst IRL ;)
Namnet var självklart så fort han föddes. Han ser helt enkelt ut som en Cocktail Party GS, tycker ni inte?

Bilderna föreställer Cocktail Party "Calle" som vuxen. Är tagna av ransu.kuvat.fi
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: