sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Snart skolstart...

Japp, nu lider sommarlovet mot sitt slut. På måndag är det skola igen som gäller för mig, tråkigt nog, och för hästarna också - eller, de ska åtminstone tas in från betet på söndag. Har inte alls ridit särskilt mycket den här sommaren, motivationen har sviktat såväl som tiden, och kan tyvärr inte lova att det bättras framåt hösten när jag har skola att tänka på.
I varje fall, hästarna mår fint! Tänkte att jag skulle uppdatera lite kring Solanum Nigrum L, aka Nattskatta, galopphästen som jag räddade förra sommaren. Hon mår också bra nu, haltar inte längre men kan tyvärr aldrig ridas igen. För tillfället går hon tillsammans med Sparven, Kickan och Alpha, och de verkar komma mycket väl överens. Idag när jag kom ut till hagen stod Sparven och viftade flugor ur ögonen på Natta, som gjorde samma sak för Sparven, medan Kickan betade och Alpha låg och vilade. Så fint att se att de känner sig så trygga tillsammans!
Det var uppdateringen för den här gången. Åh, just det, den tjugoandra augusti firar jag och Sparven vårt tredje år tillsammans! Kan knappt fatta att det har gått hela tre år sedan jag köpte henne, och skrev mitt första inlägg på bloggen. Kan ni? :)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: