sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Trolltur

Kom precis in från en jättehärlig ridtur barbacka med Trollet. Alltså shit, vilken ponny! Vi tog några riktiga galopper längs grusvägarna och hade hur kul som helst.
På tal om min underbara lilla hingst så har han blivit väldigt populär bland stoägare på sista tiden. Så sent som igår skickade han iväg en semindos till Stall Himmel och imorgon ska han släppas ihop med mitt sto Tynnesrosa och ett sto som jag importerat, Llomeroth Cleifion. De ska gå ihop i en månad och leva riktigt hästliv! 
Så allt som allt har Trollet fyra avkommor sedan tidigare, ett betäckt sto och två väntande. Det blir ju sju avkommor när alla är födda? Och han är bara 6 år.
Men jag har bestämt mig för att Trollet ska bli Ängsstallets främsta avelshingst och ELIT-premierad. Så det så!
Nu går vi ifrån en hingst till en annan. Vi tänkte släppa Z och Enya i hagen idag igen och se om hon var lugnare nu. Det är ju bara tre dagar kvar här för henne och jag vill inte skicka hem henne och säga: "Tyvärr, ditt sto funkar inte på fribetäckning". Det känns ju tråkigt och som att man som hingsthållare misslyckats med sin uppgift. 
Så vi öppnade grinden för dem och släppte först ut stoet, minuten därpå hingsten. Det blev lite spring men långt ifrån gårdagens rabalder. Till slut ställde Enya faktiskt upp sig och kickade inte ens när Z klev på. Han betäckte henne och gick ner. Punkt slut.
Så nu går de till slut ute i hagen och Enya låter sig betäckas utan problem. Skönt att det gick till slut! :)
Kramizar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: