sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Varg

Precis tillbaka efter en underbar ridtur med Varg. Jag satt upp barbacka och red iväg på en runda runt byn tillsammans med min syster och hennes sto. Vet att sto + hingst på promenad inte alltid är optimalt, men jag var inte orolig och det gick super.
Jag tror att Varg tyckte det var skönt att komma ifrån de andra pojkarna. De har bättrat sig och går inte på honom allihop samtidigt, nu handlar det mer om att de fryser ut honom och inte låter honom vara med. Han går för sig själv ca 25 m ifrån de andra. 
Men härligt var det iaf, speciellt när vi galopperade och vinden blåste! Eller när vi pausade i skuggan och de fick beta. Så glad över min fina kille. Kan inte fatta att han skulle slaktas?! 
Jag vet att inte heller detta handlar om Sparrow men nu har jag inget annat att berätta, och nu ska min kusin komma och sova över tills på tisdag. Så ni får ha överseende! Kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: