sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Detta har hänt

Under tiden som bloggen varit minst sagt *död* har det hänt en del på Ängsstallet. För mycket för att jag ska orka räkna upp allt, men det räcker väl med att säga att många ridpass har ridits? Nu fokuserar vi på det som har hänt de senaste dagarna. Igår tog jag med Blix till IRL-stallet och red runt barbacka med honom i en hage (såklart hade invånarna redan gått in, så den var tom) tillsammans med min syster. Det var hur kul som helst, att se hur de båda unghingstarna lekte runt och dessutom sitta på den ulliga ryggen och kunna styra honom. Vi galopperade superfort och de bockade så det stod härliga till, men det var nog en av de bästa ridturer jag har upplevt i lufthästvärlden på länge. Jag har också fixat en hingst till Batinka som jag ska skicka henne till i slutet av maj - början av juni, då Chalande ska vänjas av. Batinka är ju som bekant under 80 cm i mankhöjd och 14 år gammal, så hädanefter kommer hon endast att gå som avelssto. Iris är fortfarande hos SK Golden Gate för betäckning, första försöket blev hon inte dräktig så hingsthållaren beslöt att ha kvar henne och prova igen. Imorgon kommer troligen Sparrow eller Smilla att få följa med ut på ridtur med våra riktiga hästar. Eventuellt får Stjarni/Glimt att motioneras också, vi får se. Jag provred förresten ett tvåårigt fullblodssto vid namn Tessy, eller The Thosand Stars som hon egentligen heter. Vi klickade inte direkt men det gick bra och hon var trevlig så det finns en chans att vi köper henne. I nuläget så ska hon i varje fall komma på prov imorgon vid 10-tiden. Nu, till sist, kan jag säga att Saluts hälta är helt försvunnen nu efter ett par veckor. Han ska sättas igång snart, fina killen. <3 Kramis
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: