sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Dagens ridpass

Har precis varit ute och motionerat Alpha på ridbanan. Vi jobbade lite markarbete på tygeln och det gick riktigt bra. I början var hon lite ofokuserad för att det blåste men när man väl fick igång henne och hon började arbeta fokuserade hon mycket bättre. Jag är helt förälskad i denna häst, hon är så ambitiös så det är inte klokt. Går som en klocka och snällare tjej får man leta efter! Det är få hästar man klickar så bra med som jag och hon. I varje fall så fick vi till ett riktigt bra pass, hon gick stabilt på tygeln i alla gångarter och efteråt så stod vi och myste i stallet. Jag har även provridit fem nya hästar medan bloggen var nere. Tre hingstar, allihop hoppinriktade, och två allroundston. Dessutom har jag nu en övervuxen engelsk ridponny, ett sto på fem år vid namn Kiwi. Också henne tycker jag mycket om och det lutar just nu åt att behålla henne, men vi får se vilka av de hästar jag har provat som får stanna. Jag ska försöka rensa ut lite i stallen då jag tycker att vi i nuläget har alldeles för många hästar redan som det är, men har man lätt för att kära ner sig i hästar så har man...! Det var allt, fölungarna växer och har hälsan och snart så har vi ännu en liten här på gården i och med Deniz föl. Hon är förresten kontrollerad med ett stoföl, så nu är det bara att hitta på vad tjejen ska heta! Dessutom så ska Batinka åka iväg till den vackre lille SK Pluto och förhoppningsvis komma hem med ännu en fölis i magen. Chalande har ju vuxit så pass att han redan har flyttat ifrån mamma och den 20:e maj till den 5:e juni kommer Tinka och Pluto att gå tillsammans. Kramiz
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: