sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Updates & Cuties

I söndags var vi i Katrineholm på min mormors och sambons lilla gård, jag hade med mig Trollet och syrran bidrog med Normandie och det fanns härliga ridvägar. Han var toppenfin!
Nu har Kullens Robot (supertrevlig halvblodshingst som gått 160-hoppning men nu är pensionerad, 17 bast och som för övrigt ägs av mig), Iris Escapist och Nouvelle gått tillsammans i några veckor. Det har jag förresten glömt berätta för er. Men i alla fall, förra årets föl Irina Escapist och Neccessary är avvanda och det är dags för 2016 års halvblodsföl!
Så igår fölade Nouvelle. Ut kom ett långbent litet mirakel, ett svart stoföl med bred bläs och ett blått öga! Supercool är hon.
Och i förrgår tittade Iris föl ut. Denna gång ett fuxfärgat stoföl (par i stoföl i år!), med en stjärn i pannan. Om hon blir skimmel som mamma eller brun som Irina (annars hade skimmelfärgen börjat visa sig vid det här laget för Irina), återstår att se.
Så nu har fölsäsongen börjat med två små tjejmirakel. Jag planerar att betäcka Batinka i år igen, får klura lite på hingst men lutar åt långhåriga vildingen Bergahed Kosmos som vi har hemma på gården.
Updates will come, I promise.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: