sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Nu måste jag berätta...

...om en av de roligaste lufthästrelaterade sakerna som hänt! Igår på kvällen åkte vi bort till våra kusiner (en av dem fyllde år) och jag hade med mig Blueberry. Han var en av mina första luftisar och har hängt med sedan 2011 minst, så det kändes självklart att han skulle med till sådana här speciella tillfällen! Vi hade roligt och sedan, ännu senare, gick vi ut med spark, pulkor och tefat för att åka i backarna. Jag red på Blueberry, och han tyckte det var lika kul som jag! Han fick springa i backarna när vi åkte. Det blev mycket galopp med snö yrande om benen, men det tyckte vi bara om, han och jag! Öronen fram hela tiden. Det som är så bra och som var skälet till att jag kunde ta med honom är att han är så orädd! Han litar fullt ut på mig och rör inte ens på öronen när någon viftar med en stor pulka bakom honom. Min lilla kille, han och jag har (ytterligare) en speciell relation, eftersom han har funnits så länge, och han ska finnas i många år till! Om någon undrar är han skimmelfärgad, connemara, 147 cm hög och valack! :) Sparrow och jag fortsätter träna på traven, och det går faktiskt mycket bättre nu. Hon studsar inte alls lika mycket upp och ner, som hon gjorde i början, och slänger inte upp huvudet det första hon gör. Vi ger oss emellertid inte där, utan fortsätter jobba på tills traven sitter perfekt och vi kan börja finslipa galoppen! ;) God jul och ett riktigt gott nytt år!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: