sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Tack för förslagen

Tackar ödmjukast för alla fina förslag från er läsare. Tål absolut att tänkas på när Nouvelle äntligen har bestämt sig för att klämma ut det där fölet, här går vi och väntar och är så oroliga och så tänker väl hon bara "det kommer när jag bestämmer att det kommer, varför kacklar ni?" I dag blåste det för mycket för att jag ska våga rida, igår bjöd Sparrow mig på en riktig flygtur barbacka. Jag hade kört några varv i skritt och trav i sulkyn (ja, hon kan gå framför sulky nu) men hon verkade ofokuserad, så jag selade av och satt upp, smart som jag är barbacka. Hon bockade och fånade sig i galoppen så det stod härliga till, och vips befann jag mig på marken och hon oskyldigt i hörnet, en bra bit ifrån sin fallna ryttare (tillräckligt långt för att inte kunna kopplas ihop med mig, antar jag att hon trodde). Det gick bra när jag väl fångat in henne och hoppat upp igen. Skrittade och travade Irma igår också, hon är ju inte sutten på så mycket men det gick bra och hon fjantade sig inte alls. Gick på fint och lyssnade, fast stark i munnen var hon ju förstås. Och Irina, hon har lyckats övervinna den första dagens misstänksamhet och börjar bli nyfiken på detta nya ställe som kallas världen. Igår kunde jag sträcka fram handen och hon luktade på den i hagen, där hon hade kunnat fly sin väg till mamma (som befann sig ca 3 meter bort). Men hon stod kvar, modiga lilla tjejen! Hon är ungefär två dygn gammal i dagsläget. Jahapp, så nu väntar vi på Nouvelle då. Kom igen nu tjejen, ut med den där fölungen nu!
Fotograf: Okänd.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: