sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Dag 2

Ignorera att jag sa att uppdaterandet skulle bli lidande. För här kommer ett litet inlägg eftersom jag har tråkigt.
Ca kl. 10.30 åkte vi hemifrån, till Lummelunda för att gå på guidad tur i grottan där, med Blueberry i trailern. Det var minst sagt imponerande att han klarade av att ens gå in i grottan ensam, utan stöd och trygghet i andra hästkompisar (min systers båda hästar gick hemma eftersom vi vet att de inte kan vara själva, medan Blue klarar det). Jag tror att de andra i grottan också blev ganska överraskade när Blue stod där helt lugnt! 
Sedan, efter Lummelunda, bestämde vi oss för att åka och titta på russen på Lojsta. Vi åkte lite fel först och tog en jädra omväg, och när vi väl kom fram såg vi inga hästar. Så vi körde hemåt längs hagen och DÅ såg vi dem! Vi gick in i hagen och kollade på dem lite, och fotade. Min mobil var dock hemma så dessa bilder kommer från mina föräldrars mobiler. Hata inte xD
Så det som först blev en flopp slutade i framgång till slut. Nu är vi hemma igen och Blue går i hagen tillsammans med de båda andra.
Och nu har jag ju bilder till eventuella russföl i framtiden ;)
Bilderna är egenfotade förutom den på Blue som kommer från boblangrish.com

Lojsta Hed


Och Blueberry, så ni får ett hum om hans utseende. Kan fatta att folk blev förskräckta/förvånade över hur han kunde följa med ner i grottan!

Lummelundagrottan
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: