sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Två nya herrar på gården

Idag anlände thästar till Gråsjö. Den ena heter Pablo och är en sexårig SWB-valack. Den andra heter Ymer och är en artonårig, fuxfärgad ridponnyhingst.
Ymer har jag älskat sedan jag såg honom första gången (för länge sedan) och Pablo upptäckte jag alldeles nyligen, men de kommer från samma stall och de är fina pojkar båda två.
Gällande Ymer har jag tänkt mig att han ska bli ny avelshingst här på Gråsjö. Han är riktigt snygg och har dessutom många avkommor sedan tidigare.
Dessutom har jag bestämt mig för att betäcka Batinka i år igen. Hingstvalet blir Kosmos. Jag tror att jag kör på fribetäckning.

Hata inte på mina updates <3 Jag är sjuk idag och orkar egentligen inte blogga, men gör det ändå bara för att ...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: