sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Back on Track

Alltså, jag är superduperledsen för att jag har uppdaterat så dåligt (ingenting under september månad). Men tiden har helt enkelt trytit, liksom motivationen. Jag har börjat sjuan vilket innebär såväl stress som nytt ansvar, och därför kan jag inte lova att uppdateringarna framöver kommer att bli lika bra heller. Men i vilket fall - hästarna togs in från betet den första september. Trollet är bara ett par meriter ifrån att få sin ELIT-premiering, så till jul lär det nog bli ett par tävlingar på Gråsjö. Kul tycker jag! Igår red jag Sparven på banan. Hon kändes mycket fin, och gick riktigt bra. Hon grejade galoppombytena galant! Så stolt över henne, verkligen. Kan ni förstå att det är två hela år sedan jag fick henne? Det är helt otroligt. Natta har jag även ägt rätt länge, och hon haltar inte alls längre. Det var inte som i början då hon knappt kunde gå. Nu syns inte hältan när hon rör sig i hagen, och hon verkar inte ha ont att döma av livsgnistan i ögonen och veterinärdomarna. Hon kommer aldrig att bli någon ridhäst, och jag tror inte att hon får bli avelssto heller för jag vill inte belasta benen med en stor mage, men huvudsaken är att hon mår relativt bra och är lycklig tillsammans med Kickan, Alpha och Sparrow. De har verkligen tagit upp henne i sin lilla flock och det är fint att se dem gå tillsammans. Två fuxar, en bork och en mörkbrun. På återseende!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: