sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Sparven!

Kom precis in från ett härligt pass på gräsbanan med älskade lilla Sparrow. Markarbete bara, inget märkvärdigt men lite motion ändå. 
Hon bockade någon gång i galoppen (överskottsenergi, hon har ju knappt gått på flera veckor) och skyggade lite för ett hästtäcke som låg på tork utanför Lilla Stallet, men annars skötte hon sig bra. Hon busade lite när jag gjorde halt intill staketet (banan ligger mellan Lilla Stallet och hingsthagen). Avaldi var då lite ful och sträckte ut huvudet för att nosa på damen, som svarade med att backa upp hela rumpan i hans face (troligtvis inte honom emot) och trycka sig mot staketet. Jahapp, då vet vi att hon brunstar då. 
Men annars gick det superbra. Är så stolt över henne! Hon kan ju vara hur kul som helst när hon vill. Minns en gång i höstas när jag tränade henne lös på sandbanan. Helt plötsligt bara "fladdrade" hon iväg mot en hage där min systers valack och unghingst stod, och började beta av det goda gräset precis utanför deras lilla hage. Sedan avslutade hon med att lägga en liten hög utanför hagen och trippade bort till mig igen, som för att säga: "vart var vi?"
Tänkte rida ut med Alpha och Kickan sedan. Och juste, nu är nya bloggen klar! Kika gärna in på:
http://verbisverbera.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: