sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Tillökning?

Jo, en på SLF skulle ner till sitt gamla stuteri och ta med några (29 haha) saluhästar hem. Nu har hästarna anlänt och jag lyckades sno åt mig fem av dem - en underbar kallblodshingst (alltid vad jag önskat mig) på nio år, en 6-årig SWB-hingst, ett russto på tre år, ett treårigt arabkorsningssto och en sexårig russhingst. Jag ska dit och provrida imorgon! Om alla passar mig blir det 100 000 lp för hela bunten men det är ok. Cocos är faktiskt rätt välbergat.
Apropå nya hästar så har jag dessutom fyndat tre finska hästar, ett elvaårigt sto vid namn Freja och två hingstar, Dustin och Valentin. De har anlänt till gården och jag ska väl prova dem snart. ;)
Dessutom så har jag idag suttit på alla de tre holländarna. Först red jag Prestige, ner till badstranden där vi först red lite på stranden (Vi var ensamma) och sedan badade och galopperade i vattnet. Jättekul men kallt!
Sedan red jag Uptown på gräsbanan. Han var ganska tjafsig men efter ett tag gick det allt bättre och han lyssnade mer och mer på mig. Mot slutet gick han jättefint! Men han är ju något helt annat än Prestige och Gribaldi, har en helt annan personlighet.
Sist men inte minst, Gribaldi, även han på gräsbanan. Här var det lätta takter och han gick som en klocka genom hela passet. Jag måste säga att även om alla är helt underbara så är det nog fina, snälla, stora och godtrogna Gribaldi som passar mig mest. Så sjukt trevlig! Att han är diplombedömd med en 10:a på traven är ju bara grädden på moset. :)
Dessutom firade ju bästa Salut 3 år och 5 månader den 21:e, Sparrow och jag att vi varit tillsammans i 11 månader igår och idag fyller egna uppfödningen ÄS Hide And Seek 11 månader. Så snabbt tiden går...
Såå, det var nog allt (?) för nu, ses igen inom en snar framtid. Känns som om inläggen är så trista nuförtiden så lägger in en liten bild på en fölunge som föddes 16 maj 2014 i mitt stall respektive en sexårig valack i mitt stall som får porträttera Salut. Egenfotat & copyright. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: