sparvresan.blogg.se

Välkommen ska du vara till en blogg om en problemhäst som gick från nästan ohanterlig till riden på bettlöst - barbacka. Inkörd och travar byn runt framför vagnen. En speciell häst med en speciell historia. Välkommen.

Sparrow skriver

Hej alla läsare. Sparrow här. Dags för ett lite annorlunda inlägg på bloggen, eller hur? Matte har nämligen lånat mig mobilen och låter mig skriva ett inlägg själv. Ja, för det är ju faktiskt min blogg, inte sant? 
Idag tog matte först ner mig på gräsbanan och lät mig gå omkring som jag ville, lös i paddocken. Självklart valde jag att beta av det goda gräset sedan jag stilat lite för de tre snyggingarna i hagen bredvid. Sedan fick jag veta att bara en av dem var hingst :3
Senare på eftermiddagen ledde matte ner mig och Alpha till badstranden. Antar att hon var på extra gott humör eftersom det var skolavslutning idag! :D I varje fall så var det trevligt och vi fick beta omkring som vi ville. Jag har börjat ändra uppfattning om Alpha, hon är faktiskt ganska trevlig... 
På tal om någon jag tycker är mindre trevlig så kom en hästtransport hit i tisdags. Ut hoppade en femårig fullblodshingst, alldeles stirrig och väldigt orolig. Matte har sagt att han bara ska vara här tillfälligt, han har nämligen några problem som hans ägare behövde hjälp med. Han heter iaf High School Boy (fråga inte varför) och avslappnad är han faktiskt ganska stilig, men tyvärr så är han uppjagad oftare än avslappnad... Han går inte att sadla/tränsa och går inte att rida överhuvudtaget, påminner lite om mig och mina problem i början. Jag är nog lite avundsjuk på all uppmärksamhet nervknippet får av matte, men jag tröstar mig med att han snart ska åka hem... ;P
Många gnägg från Sparrow
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: